سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیلت آلومینیوم

مزیت های اساسی آلیاژه انواع پروفیل آلومینیومی

 

    رسوب - سختی (Precipitation Hardening)

 استحکام بالا در اغلب آلومینیوم ها و آلیاژهای آن به وسیله ی انجام «کار سرد» قابل تأمین خواهد بود. لیکن برای آلیاژهای معین مس و با مقدار اندک بریلیم، کروم، یا زیرکونیوم و یا نیکل (در ترکیب با سیلیسیم یا فسفر) می توان استحکام بالا و سختی غیر معمول را، با رسوب - سختی نیز به دست آورد. کلیه ی آلیاژهای انواع پروفیل آلومینیومی حاوی سختی رسوبی دارای مشخصه های متالورژیکی مشابه اند، این آلیاژها را می توان در درجه حرارت های بالا عملیات محلولی کرده و کوئنچ کرد و سپس به وسیله ی پیرسختی یا پیرسازی در یک دمای ملایم و زمان (به طور معمول) کمتر از 3 ساعت رسوب - سختی کرد.

 مزیت های اساسی این آلیاژها عبارتند از:

 سفارش مشتری در شرایط محلول سادهی آنیل انجام می شود.

 عملیات حرارتی از نوع رسوب - سختی است که به شیوه ی استاندارد ساده انجام می گیرد. کوئنچ در هوا انجام شده و کنترل بر سیستم خنک کننده لازم نیست، و زمان عملیات نیز بحرانی نیست.

 ترکیبات مختلفی از خواص مثل استحکام، سختی، شکل پذیری، قابلیت هدایت، مقاومت ضربه و عنصر غیر الاستیک (غیر کشسان) خواهد توانست به وسیله ی زمان و درجه حرارت های مختلف سخت سازی (به ویژه الزام های مربوط به تیپ های عملکردی عملیات حرارتی) به دست آید.

آلیاژهای انواع پروفیل آلومینیومی با توانایی پیرسختی (ایجینگ)

هرگاه اجرای عملیات غلتک کاری (Mill) در کار پیوسختی و همچنین ایج سختی آلیاژ، پس از اتمام تولید قطعات، غیر لازم باشد، آلیاژهای انواع پروفیل آلومینیوم با قابلیت پیرسختی در شرایط عملیات محلول و کار سرد استفاده می شوند.

این عملیات بویژه برای سیستم قطعات سگدست، قطعات پایه ی با شکل دهی شدید، و فنرهای فرم مربوط به ماشین های پیچیده، که الزام به حداکثر مقاومت در برابر رهاسازی (Relaxation) در درجه حرارت های بالا را دارند، مناسب است.

آلومینیوم  (Beryllium Coppers)

آلومینیوم های کار شده را می توان در محدوده ی وسیعی از خواص مکانیکی توسعه داد. این امر با کنترل عملیات محلولی، شرایط پیرسازی (ایچ) و مقدار کار سرد آلیاژ (چه آلیاژ نیازمند کار سرد پس از عملیات محلولی یا کار سرد قبل از ایج و یا پس از ایج) امکان پذیر است

مس - بریلیم های ریخته گری عموماً کار سرد نشده هستند و تغییرات مربوط به عملکرد آنها را فقط می توان با عملیات محلولی و شرایط مختلف پیرسختی توسعه داد.