سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیلت آلومینیوم

معایب اکستروژن مستقیم و غیر مستقیم

 

معایب اکستروژن مستقیم: وجود اصطکاک در سطح تماس بین بیلت وکانتینر وحرارت ناشی از آن، که موجب تشکیل ریز
ساختار غیر یکنواخت و در نتیجه خواص غیر یکنواخت در طول قطعه اکسترود شده می شود.
نیروی تغییر شکل بالاتر در مقایسه با اکستروژن غیرمستقیم
تشکیل عیوب داخلی، به ویژه در موارد وجود اصطکاک، به دلیل انتقال ناخالصی های سطحی و زیر سطحی بیلت به درون قطعه و نیز ظاهر گشتن حفره قیفی شکل در انتهای بیلت و در نتیجه افزایش طول باقی مانده بیلت به عنوان دور ریز (افزایش طول ته بیلت).
معایب پرس اکسترود آلومینیوم غیر مستقیم
ناخالصی های رویه شمش میتواند بر سطح قطعه تمام شده ظاهر شود. به لحاظ تو خالی بودن سنبه، عملا محدودیت هایی از لحاظ نیروی تغییر شکل وجود دارد. وجود امکانات کمتر برای خنک کردن قطعه اکسترود شده پس از خروج از قالب .

 اکستروژن بیلت به بیلت

این شیوه اکستروژن، روش خاصی است برای آلیاژهای لوله آلومینیومی که در دمای اکستروژن به راحتی به هم جوش می خورند، با استفاده از این شیوه می توان طولهای پیوسته ای را با اکسترود بیلتهای جدا از هم تولید کرد. برای اولین بار این راهکار در روکش کردن کابل ها به وسیله آلومینیوم یا سرب، به شیوه اکستروژن اهمیت یافت به ویژه جایی که هدف، ایجاد یک روکش پیوسته فلزی برروی یک کابل بود. روش اکستروژن بیلت به بیلت، همچنین یک روند مهم در تولید محصولات کویل شده نیمه تمام، به طور مثال سیمها و لوله ها است. علاوه بر سرب، آلیاژهای پایه پروفیل صنعتی آلومینیوم که به آسانی در دمای تغییر شکل به هم جوش می خورند و غیره نیز در این روش به کار می روند، جوش خوردن کامل بیلت به بیلت، درون کانتینر و در منطقه تغییر شکل رخ می دهد. برای ایجاد این حالت، باید شرایط زیر به وجود آید :

مسائل مشابه برای تمپرهای آنیل آلومینیوم

در آلیاژهای ساده ی تک فاز پروفیل صنعتی آلومینیوم، تمپرهای آنیل شده عموما با سایز دانه واجد امکان تبلور مجدد پایه ریزی می شوند. این سیستم را نمی توان برای آلیاژهای با سایز دانه ی پایدار به کار گرفت، زیرا در این حال ممکن است با تغییر دما، تا محدوده ی چند صد درجه فارنهایت و در بالای درجه ی حرارت تبلور مجدد (حتی اگر باقی مانده ی سایز دانه ها نسبت پایدار باشد) تغییرات نسبتاً زیادی در خواص مواد آنیل شده رخ دهد. برای این آلیاژها گروه های آنیل سبک (light anealed  )، آنیل نرم (soft annealed) و «آنیل به تمپر» به جای تعاریف سایز دانه قرار داشته و مورد استفاده قرار می گیرند.